Matzes met Pasen: de gezonde variant

Aankomend weekend is het Pasen. Een gezellige feestdag dat we met z’n allen op zoek gaan naar paaseieren, genieten van uitgebreide paasbrunches en ons vervolgens klem vreten in chocolade eieren (guilty pleasure!). 😉 Overal vind je gezellig paastakken in huis en ook de tafel tijdens de brunch is mooi versierd. Pasen is zó gezellig!

Een tijdje geleden kreeg ik een pakket in huis gestuurd met allemaal Hollandia Matzes, een van de Paas-tradities bij ons in huis vroeger. Maar waarschijnlijk niet alleen bij ons in huis; meer dan de helft van de mensen eet met Pasen namelijk Matzes met (room)boter en bruine basterdsuiker!

Thuis ben ik altijd druk bezig met het feit dat ons meisje niet zoveel suikers binnen krijgt, dus een cracker met basterdsuiker zal ze bij ons in huis ook niet zo snel krijgen. Wel zijn er gelukkig heel veel andere gezonde(re) alternatieven.

Lees ook: Tips om minder suikers te eten!

Matzes met Pasen

Lekkere én gezonde alternatieven voor Matzes:

  • Beleg ze lekker met verse aardbeien, jammie!
  • Fenne is gek op de smeersels van de Kleine Keuken, vooral de appel-peer-stroop en de mango-pompoen-spread zijn favoriet.
  • Een Matze is ook erg lekker met (verse) roomkaas.
  • Wat dacht je van hummus?
  • Of een Matze met avocado!
  • Ook lekker: maak zelf een (gezonde) eiersalade.
  • Of een gekookt eitje; om in de paasstemming te blijven.. 🙂

Er zijn zo veel lekkere variaties met Matzes, in principe heb je de bruine basterdsuiker helemaal niet nodig voor een lekker paasontbijt of -lunch!

Wat is jouw favoriete beleg op een Matze?

 

Sharing is caring! Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedIn

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *